Tüketici Uyuşmazlıklarında Sık Sorulan Sorular

tüketici sık sorulan

Tüketici hakem heyetine nasıl başvurabilirim? 

Hakem heyetinin bulunduğu yere gidip elden yazılı olarak başvuru yapabilirsiniz. Ayrıca e-devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. Tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.

Satın aldığım ürün 2 ay sonra arızalandı. Değiştirmek istemiyorum. Para iadesi hakkım var mı? 

Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bir bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkı vardır. Tüketici istediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Elbise mağazasından aldığım ürünü hiç kullanmadım. Geri götürüp iade veya değişim sağlayabilir miyim? 

Hayır, iade edemez, değişim yapamazsınız. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, mağaza veya işyeri gibi satış mekanlarında yapılan peşin satışlarda konu üründe herhangi bir ayıp bulunmaması halinde tüketicinin iade veya değişim hakkı yoktur. Fakat ilgili firma iade veya değişim konusunda bir taahhütte bulunmuşsa o zaman hakkınız bulunmaktadır.

Geçen hafta aldığım ayakkabıda açılmalar meydana geldi. Ne yapabilirim? 

Satın aldığınız ayakkabının kullanıcı hatası olmadan açılmalar meydana geldiğini düşünüyorsanız ayıplı mal nedeniyle öncelikle satıcıya başvurarak mağduriyetinizin giderilmesini talep edebilirsiniz. Satıcı mağduriyeti gidermiyorsa o zaman tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirsiniz.

4 yıl önce sıfır bir araç aldım. Aracımı satış için ekspertize götürdüğümde kaportasında boya olduğu söylendi. Üzerinden çok zaman geçmesine rağmen bir şey yapabilir miyim? 

Ayıplı malda zamanaşımı süresi 2 yıldır. 2 yıldan sonra herhangi bir hak iddia edilemez. Ancak söz konusu ayıp gizli ayıp ise o zaman zamanaşımı süresi yoktur. Bu durumda ayıplı mala ilişkin seçimlik haklardan biri kullanılacaktır.

Değeri 50.000 TL olan bir ürün aldım. Ürünü kullandıktan 1 ay sonra arıza verdi. Kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum. Satıcı firma hiçbir şey yapamayacağını belirtti. Tüketici hakem heyetine başvurabilir miyim? 

10.390 TL üstü uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetine başvurulamaz. Bunun için tüketici mahkemesine başvurmanız gerekmektedir.

Aldığım cep telefonuna mesaj gelerek imei numarasının kopyalandığı ve 1 ay içinde kapatılacağını öğrendim. Telefonu iade edebilir miyim? 

Ayıplı bir malın iadesinin sağlanabilmesi için ayıbın tüketicinin hatasından kaynaklanmaması gerekmektedir. Eğer tüketici kaynaklı hatan dolayı ürün ayıplı olduysa o zaman iade hakkı kullanılamaz.

Hangi tüketici hakem heyetine başvuru yapmalıyım? 

Yerleşim yerinizde bulunan veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirsiniz.

Daha ayrıntılı bilgi ve hukuki destek için bizimle İLETİŞİME geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir